perjantai 19. toukokuuta 2017

Perjantain pölinöitä

No, onks nyt sit hyvä? Helleraja rikottu, puissa lehdet lähes täysikokoisina  ja ruoho viheriöi.

Aamulenkillä testasin, kyllä se ihan hyvää ruohoa on. Löydettiin puhdas paikka maisteluun. Ei liikenteen saasteita eikä rikkaruohomyrkkyjä.

Lenkkien väliajat yritin rentoutua parvekkeen korituolissa, mutta eikös ihminen singahtanut siihen kameransa kanssa sohimaan. Missähän saisi torkahtaa rauhassa? 

Kun ei päikkäreistä tullut mitään, ajattelin sitten seurustella pehmojeni kanssa. Ne piti olla sievästi siroteltuina työhuoneen ja olohuoneen matoille. Eipä olleet enää. Palvelijatar oli kerännyt kaikki takaisin koppaan. Ja sellaisen homman kuin olin tehnyt niitä levitellessäni matoille!

Tein mielestäni Sille hyvin selväksi, että pehmoni ja vinkuni ovat kaikki MINUN,  ja Sen tavarat...ovat myöskin minun. Ei pitäisi olla mitään epäselvää asiassa. Jos katson tarpeelliseksi tehdä invetaariota ja levitellä niitä ympäriinsä, se on minun asiani eikä hommaan pidä sotkeutua.

Miten niin yksipuolinen sopimus ja pattitilanne? Siitähän päästään, kun olet vain samaan mieltä kanssani, Palvelijatar!

Mitähän tekisi? Iltalenkki lähestyy. Onhan sekin jotakin. Täällä on suuri osa kamuista lähtenyt mökeilleen viikonlopun viettoon. Aika tylsää. Eukko on ollut muka ahkerana. Silpunnut ison kassillisen A4 papruja mapeista, eikä loppua vielä näy. 
Mitähän tänään on iltapalaksi? Kanankauloja vai kalkkunan pyrstöpaloja?


10 kommenttia:

  1. Tänään on kyllä ollut mukavan lämpöinen päivä, hyvä että löysit kunnollista ruohoa, sitä saattaa joku kaunis päivä tarvita. No huoh noita palvelijattaria, aina kun saat jotain kunnollista tehtyä, niin aina niiden pitää just silloin alkaa siivoamaan tms. Mä oon niin samaa mieltä tuossa, etä mikä on mun on mun, ja mikä sun on myöskin mun. Kumma kun ei tuo palvelusväki sitä tajua. Ja tietenkin kaikkien pitää olla samaa mieltä minun kanssani. Piste. Toivotavasti iltapala maistui makosalle! -Elli-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika mitättömän pieniksi on täällä annokset käyneet. Kohta saa suurennuslasilla katsoa onko kupissa mitään.
      Mukavaa iltaa ja viikonloppua teille.

      Poista
  2. No justiinsa, ny se helle sitten tuli, kuama. Polttaa ja porottaa, mut ei valiteta, vaan etitään välillä varjopaikkaa ja juuan paljon vettä. Oliko kaikki pehmot tallella?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noin tehdään, kamut! Juu, tällä kertaa ei ollut yksikään lelkku kadonnut. Pallotkin kaikki tallella. Kun vain saisi tuon ihmisen tajuamaan, ettei ole hyvä sotkeutua minun tavaroihini!

      Poista
  3. on se kumma kun Palvelijatar siirtelee niitä sun pehmoleluja, kauhee homma sitten taas sulla levitellä ne omaan järjestykseen :)
    Kivaa Lauantaita, aurinko kivasti kurkkii pilvien takaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä epäilen Sen uskovan antavansa minulle tekemistä. Silloin Sen ei tarvitse niin paljon leikkiä kanssani. Kiero eukko, vai mitä!?
      Aurinkoista viikonloppua teille!

      Poista
  4. Olet samassa puuhassa kuin Minäkin, paperien silppuamista.
    Mistä riittääkin niin paljon vanhaa tekstiä paperilla. Kesken on minullakin vielä, odotan pilvisempää päivää ja jatkan.

    Nyt Párek tarkenemme, se on kesä nyt. :)

    Ihania kuvia!
    Hauska muikea ilme ekassa kuvassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pálvelijatar ja Párek20. toukokuuta 2017 klo 20.14

      Kiitos kuvakehuista!

      Minä en uskalla jättää silppuamista kesken, muuten loppuu puhti. No, vaikka pari päivää silppuria laulatan niin ei tuhottavat siihen vielä lopu. Hidasta hommaa, kun kuitenkin täytyy vähän katsoa ettei mitään oikeasti tarpeellista tuhoa.

      Joo, kyllä nyt tarkenee. Pari kertaa jo koiruus pisti maihin eikä ottanut askeltakaan, kun näytti lenkki kulkevan aina vain väärään suuntaan. Kuumakin tuli, ja jano!
      Suloista sunnuntaita sulle Liplatus.

      Poista
  5. Hihi. Hauska mulkoilukuva; pahaa silmää unihäirikölle. On se kumma, kun ei tavarat löydy sieltä, minne ne on itse jättänyt. Hukkuu pian tärkeimmät.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen alkanut epäillä,että tavaroilla on joku toinenkin käyttäjä ;)

      Poista

Kiitos kommentista ja tervetuloa uudelleen!